Polaris RZR XP 1000 EPS model 2016

Zcela nový motor Polaris ProStar 1000 poskytuje 107 koňských sil. O krmení motoru se starají duální škrtící klapky - 48mm s novým vstřikováním paliva, inovací prošel i systém PVT. Nejen elektronický systém vstřikování paliva s dvojicí škrtící klapek jsou odpovědí na hladký a lepší zátah než u staršího modelu RZR 900. Výkon je úžasný - jakmile jsem pootočila klíčkem, z útrob litrové šelmy vycházel zuřivý rachot, něco co vás po pobídne k drcení plynu ještě dřív, než okusíte tu chuť adrenalinové jízdy.

Polaris systém On-Demand odvádí vynikající práci, zabírá rychleji než u XP 900, a v zatáčkách je neuvěřitelně přesný, celek se mi zdá víc zábavnější. Elektronický posilovač řízení (EPS) udrží AWD za všech okolností, EPS funguje opravdu dobře. Odezva na řízení je přesná a poddajná, všechny situace jsou řešeny s absolutním nadhledem, a to i když se prodírám těžším terénem. RZR se vzpíná při každém sešlápnutí plynu a ačkoli je na tacháči vyobrazeno pouze 120 km/h, tak se dá podotknout, že litřík letí cca 135 km/h.
Zcela nový trubkový rám představuje podstatné zlepšení tuhosti a odolnosti. Klec je opravdu prostorná, do té se vejdou i čahouni a nemusí se vůbec bát, že by se během jízdy otloukali o rám. Boční dveře jsou navrženy velmi pěkně, nicméně bezpečnost jde trochu stranou skrz spodní otvor.

Pro plné využití nově nabyté síly vozidlo potřebuje hbité odpružení a to si právě Polaris RZR XP 1000 přináší v pravém RZR módu. Litřík se chlubí nastavitelným odpružením Walker Evans ( 2" ,16" (40.6 cm) /2.5" ,18" (45.7 cm)) . O plynulou a komfortní jízdu ve všech terénech se postará také jedinečná kombinace zadního zavěšení dvojitých A-ramen na dlouhých vlečných ramenech. Toto zavěšení zadních kol je ve třídě Side by Side unikátní. Podobnou technologii již několik let vídáme u písečné buginy, ale i u některých typů automobilů. Polaris RZR XP 1000u zavěšení zadních kol přišel s aktualizací v geometrii a designu, což má za důsledek nabídku o 25 procent větší světlé výšky. 

Vpředu Polaris RZR XP 1000 nabízí exkluzivní geometrii zavěšení předních kol, což přináší lehčí ovladatelnost. Novinka je citlivá na terén a řidiči poskytuje bezkonkurenční flexibilitu za všech podmínek, celek sedí na gumách Maxxis Bighorn, ty také oproti staršímu a slabšímu modelu prošly inovací.

LED podsvícený displej nabízí dobré rozhranní pro: rychloměr, počítadlo kilometrů, denní počet kilometrů, otáčkoměr, indikátor servisu, hodiny, ukazatel rychlosti, palivoměr a další. Modře podsvícený displej je dobře viditelný ve slunečným svitu, jakmile se dostávám do šerých míst modré podsvícení se v mžiku zvýrazní. Displej je dobře řešený hlavně pro rychlou navigaci, stejně jako prostor pro GPS jednotku nebo telefon.

Technické specifikace:
MOTOR
typ: čtyřdobý dvouválec
zdvihový objem: 999 ccm
palivový systém: EFI - elektronické vstřikování paliva
chlazení: kapalinové
SYSTÉM POHONU
převodovka: PVT automat P/R/N/L/H
pohon na vyžádání AWD/2WD
ODPRUŽENÍ
přední: dvojitá A-ramena Walker Evans 2" jehly, 16" chod
zadní: podélné zavěšení ramen Walker Evans 2,5" jehly, 18" chod
BRZDY
přední/zadní: hydraulické kotoučové s dvojitým průměrem ve předu, zadní třmeny
parkovací brzda: parkovací režim převodovky
PNEUMATIKY
přední: 29 x 9-14; Maxxis Bighorn
zadní: 29 x 11-14; Maxxis Bighorn
disky: lité hliníkové
ROZMĚRY/HMOTNOSTI/OBSAHY
rozvor: 2286 mm
hmotnost bez náplní: 625,5 kg
délka: 3022 mm
šířka: 1626 mm
výška: 1837 mm
nádrž: 36 l
světlá výška: 343 mm
rozměr úložného prostoru: 72 x 57 x 17,8 cm
nosnost přední/zadní nosič nebo box: 136,1 kg
nosnost: 335,6 kg
VLASTNOSTI
jízdní systém: Lock & Ride
osvětlení: bílé LED, koncové červené LED, brzdová světla
elektronický posilovač řízení: standardní
BARVA: černá mat

Přístrojové vybavení:
digitální měřidla: tachometr, odometr, tripmetr, otáčkoměr, teplota, chladící kapalina, volt metr, hodiny, indikátor pro servis, ukazatel rychlostního stupně, palivoměr, Hi-Temp světla, signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů, DC výstup

CENA: 499 900,-Kč vč.DPH

Polaris RZR XP 1000 EPS model 2016