Polaris Ranger EV

Polaris na baterky stojící před námi je k nerozeznání od Rangera 400, kterého jsme měli nedávno v testu. Že je cosi jinak, to poznáte až po bližším ohledání, kdy se vám nepodaří najít palivovou nádrž, ani výfuk. Místo toho je tu elektromotor a kabel ve schránce před spolujezdcem. Celý systém je celkem jednoduchý. Elektromotor se usadil nad zadní nápravou a baterie speciálně určené pro elektro vozítka jsou ukryté pod sedačkami. Polaris jezdí jen na elektromotor, spalovací motor ani jiný alternativní pohon tu nehledejte. Výkon motoru je 30 koní a pohání ho střídavý proud.
Všechny ostatní komponenty sdílí Ranger se svým benzínovým bratrem, tedy náhon 4x4, nezávislé zavěšení všech kol, i další komponenty. Místo řadicí páky je na strohé palubní desce jen přepínač, kterým řadíte neutrál, jízdu vpřed a jízdu vzad. Druhým tlačítkem pak volíte rychlost, jakou pojedete. Je tu převod do pomala, jakési L, dále rychlý převod, tedy D, a úsporný režim. Na něj dokáže Polaris najet 80 – 100 km, ale jeho maximální rychlost bude maximálně 25 km/h. Na plný výkon Polaris atakuje rychlost 50 km/h, ale jeho dojezd se zkrátí na zhruba 50 km. Baterie vydrží v plné kapacitě 100 nabíjecích cyklů, poté se jejich kapacita na dalších 100 cyklů sníží na 90% a tak to jde pořád dál. Z praxe je životnost baterií při běžném pracovním používání okolo pěti let. Náklady na provoz jsou tedy opravdu mizivé.
Do Polarisu ani nepotřebujete přilbu, ale vzhledem k absenci předního skla (lze ho dokoupit jako příslušenství) je dobré mít alespoň něco před obličejem. „Start“ probíhá klasicky klíčkem, musíte mít zařazený neutrál a otočit doprava. Poté zvolíte směr, kterým chcete jet a rychlost. Stroj je stále v naprosté tichosti. Teprve po sešlápnutí plynového pedálu se dává Polaris velice hbitě do pohybu. Točivý moment je k dispozici již od volnoběhu, takže rozjezdy jsou opravdu svižné a efektní. Maximální rychlost máte na tachometru velice rychle. Motor není vybaven systémem zpětného dobíjení baterií při brzdění, takže po povolení plynového pedálu je třeba sešlápnout ten druhý, který ovládá brzdy.
Ty fungují na jedničku a jsou hodně předimenzované i pro velké náklady. Polaris je kromě klasické sklopné korbičky vybaven i homologovaným tažným zařízením s elektro přípojkou. Jo, abych nezapomněl, Ranger EV je homologovaný celý, takže s ním můžete na běžné silnice a řeknu vám, je to celkem zábava.

CENA: 412.900,-Kč vč. DPH

Polaris Ranger EV